Retail Park

Ринок девелопменту рітейл-парків у Європі

У 2016 році площа рітейл-парків збільшилася на 50% у порівнянні з показником 2015 року. Змінюється характер роздрібної торгівлі, оскільки нові учасники ринку диверсифікуються, змінюючи формат розташування. Серед країн-лідерів із будівництва рітейл-парків – Франція, Великобританія та Італія.

Стрімкий розвиток формату рітейл-парків на території Європи потенційно виведе на ринок додаткові 1,3 млн. кв. м торгового простору до кінця року, що на 50% перевищує показник 2015 року згідно з новим дослідженням Cushman & Wakefield. European Retail Park Development Report повідомляє, що у 2017 році планується ввести в експлуатацію нові рітейл-парки загальною площею 1,1 млн. кв. м, що значно перевищує показник 2015 року – 863 тис. кв. м. по всій Європі.

За умови, що всі нові проекти будуть введені в експлуатацію згідно з планом, загальна площа рітейл-парків збільшиться із 37,3 млн. кв. м на початку 2016 року до майже 4 млн. кв. м до кінця 2017 року. З 2,41 млн. кв. м, що потенційно можуть бути введені в експлуатацію, 2,06 млн. кв. м припадають на Західну Європу і лише 350 тис. кв. м – на Центральну і Східну. Як і у 2015 році, по запланованим до введення в експлуатацію проектам на період 2016-2017 року домінує Франція, де розміститься 54% від загального обсягу нової торгової площі у Західній Європі. Далі слідують Великобританія та Італія з 17% і 10% відповідно.

Трійку лідерів у Центральній та Східній Європі формують Росія, Польща та Чеська Республіка, хоча показник запланованої до введення в експлуатацію торгової площі значно нижчий, ніж у Західній Європі. У цьому регіоні замість звичних рітейл-парків зростає тенденція до побудови гібридних форматів, які поєднують у собі складські приміщення «big box» формату і традиційні магазини роздрібної торгівлі, що зазвичай розміщуються на торгових вулицях чи у ТЦ. Використання даного формату знижує якісний розрив між традиційними ТЦ і заміськими магазинами роздрібної торгівлі.

Retail Parks

Джерело: Cushman & Wakefield

 

Патриція Дзіковська, заступник директора департаменту лонсалтингу і дослідження Cushman & Wakefield у Польщі, коментує: «Збільшення сектору рітейл-парків спричинене в основному зростанням попиту серед девелоперів у невеликих містах. Більше половини торгових площ, запланованих для вводу у 2016-2017 р., знаходяться в невеликих містах із населенням менше ніж 100 000 жителів. Окрім цього, розвиток рітейл-парків поширюється на міста з населенням менше ніж 50 000 жителів. Переваги цього формату роздрібної торгівлі включають в себе нижчі витрати на будівництво, скорочення термінів вводу в експлуатацію, вигідні орендні ставки і нижчі витрати на обслуговування».

«Основними факторами, що стимулюють активний розвиток рітейл-парків в Україні, є комбінація соціальних, демографічних і економічних факторів, баланс попиту і пропозиції на ринку торгової нерухомості, а також зміна уподобань покупців. Оскільки основною відмінністю класичного рітейл-парку від, наприклад, районного торгового центру є низька частка торгової галереї (не більше 10-15% в орендованій площі в порівнянні з 40-55% в класичному торговому центрі), економічна доцільність такого девелопменту в сформованих ринкових умовах в Україні залишається під питанням. При цьому великий потенціал мають проекти, де розвиток рітейл-парку планується на базі вже існуючого великого якірного орендаря», – коментує Яна Литвинчук, заступник керуючого директора компанії DTZ в Україні.

Savoya Park Mobelix OBI Retail Park

Схожі новини

В Одессе в ТЦ «Kadorr» открылся новый «Паспортный сервис»
Торгова нерухомість

В Одесі в ТЦ «Kadorr» відкрився новий «Паспортний сервіс»

29 вересня в Одесі відкрився новий «Паспортний сервіс».

Ave Plaza в Харькове продолжает расширять категорию детских товаров
Торгова нерухомість

Ave Plaza в Харкові продовжує розширювати категорію дитячих товарів

7 грудня у харківському ТОЦ Ave Plaza (вул. Сумська, 10) відкрився мультибрендовий магазин дитячого одягу та взуття Birba Club.

У Запоріжжі в ТРЦ «Аврора» відбулося відкриття нового магазину спортивного одягу «Sportcenter», офіційного дистриб'ютора Puma.
Торгова нерухомість

В ТРЦ «Аврора» відбулося відкриття магазину «Sportcenter», офіційного дистриб'ютора Puma

ТРЦ «Аврора» в Запоріжжі (пр. Соборний, 83/85) методично продовжує наповнювати портфоліо міжнародних брендів.