SLB Fund

Зворотна оренда – нові можливості для власників торговельної нерухомості

В Україні з'явилися нові можливості для структурного фінансування інвестицій. Продаж зі зворотною орендою (sale-leaseback, скор. SLB) – це вид інвестиційної угоди, за якої об'єкт нерухомості після продажу залишається в продавця в довгостроковій оренді. В ЄС відомі оператори супермаркетів активно вдаються до подібних угод для отримання необхідних коштів для розвитку.


Міжнародна консалтингова компанія Cushman & Wakefield спільно з групою експертів з управління активами впроваджує нову для українського ринку концепцію фінансування, для чого створюється спеціальний інвестиційний фонд в Україні. Метою створення даного фонду є продаж зі зворотною орендою (sale-leaseback, скор. SLB) як ефективного та поширеного в світі інструменту фінансування в сфері рітейлу. Інвестиційний фонд купує в операторів-власників на умовах зворотної оренди діючі сучасні супермаркети, які розташовані в окремих будівлях.

Дотримуючись стандартів SLB угод, торговельні площі передаються оператору назад в оренду на ринкових умовах на період від 10 до 15 років. Оператор несе повну відповідальність за технічний стан орендованого приміщення та забезпечує страхування об'єкта оренди. Це дозволяє фонду гарантувати захищений, постійний і передбачуваний дохід, який спільно з ростом ринкової вартості активів робить фонд привабливим і надійним інструментом для приватних та інституційних інвесторів.

Як працює sale-leaseback і що гарантує фонд мережам супермаркетів:

  • Партнерство з надійним інституційним орендодавцем. Збереження права переважної купівлі за будь-якого подальшого продажу нерухомості.
  • Довгострокову оренду всієї власності, включаючи господарські зони. Збереження торговельною мережею повного операційного контролю над орендованим майном, суборендарями, парковкою, брендингом, а також управлінський нагляд.
  • При продажу нерухомості 100% її ринкової вартості відразу надходить в розпорядження мережі супермаркетів, що дозволяє реінвестувати отримані кошти в основні бізнес-операції.
  • Торговельна мережа може спільно з SLB фондом розвивати проєкти будівництва нових об'єктів, що дозволить прискорити реалізацію планів по розширенню і знизити потребу в середньостроковому фінансуванні девелопменту.

 

«Інтерес у Європі до SLB угод зростає, незважаючи на глобальні виклики Covid-19. Такі світові бренди як Carrefour і Casino у Франції, Sainsbury у Великобританії провели в останні кілька років низку угод зворотної оренди, які дозволили їм значно поліпшити свої фінансові показники й отримати необхідні кошти для експансії», – розповів Нік Коттон, керуючий директор компанії Cushman & Wakefield в Україні.

Додатковим аргументом на користь привабливості сек'юритизації SLB операцій в Україні є недостатній рівень розвитку місцевого ринку боргового фінансування, що гальмує розвиток галузі, яка має величезний потенціал для розширення.

На думку Ніка Коттона, український продуктовий рітейл давно вийшов на європейський рівень, а в низці прикладів показує більш високі результати, ніж роздрібні мережі в ЄС. Водночас, через обмежене доступне довгострокове фінансування девелопменту українські торговельні мережі часто не можуть належним чином проінвестувати заплановані розширення і SLB фонд в корені міняє цю ситуацію.

Схожі новини

DTZ объявляет о слиянии с Cushman&Wakefield
Новини компанії

DTZ оголошує про злиття з Cushman & Wakefield

Компанії DTZ та Cushman & Wakefield прийняли остаточне рішення про злиття.

Компанія DTZ в Україні тепер працює під брендом Cushman & Wakefield
Новини компанії

Компанія DTZ в Україні тепер працює під брендом Cushman & Wakefield

Рішення про ребрендинг компанії DTZ було прийнято в результаті підписання ексклюзивної угоди з Cushman & Wakefield в 2015 році.

Исследование: Гостиничный рынок Киева на карте Европы
Інші сектори

Дослідження: Готельний ринок Києва на карті Європи

Компанія Cushman & Wakefield (раніше - DTZ в Україні) проаналізувала основні тренди на ринку готельної нерухомості в Києві і порівняла їх з інш